Flotte elevresultater i realfag

Tre av våre elever utmerket i seg i Abelkonkurransen og fikk diplom for "Godt gjennomført" fra Matematikksenteret. I tillegg har en elev gått videre til landets 2. runde i årets kjemiolympiade.

Abelkonkurransen er en konkurranse i matematisk problemløsning for elever i videregående skole. 10 elever fra realfagsklassene på studiespesialiserende deltok den 17. november 2022. Oppgavene er svært krevende og løsrevet fra læreplan, og stiller store krav til elevenes kreativitet og evne til å løse ukjente problem. 3 av elevene fikk diplom for godt gjennomført fra Matematikksenteret, et veldig bra resultat. Det var Petter Nyen Hansen,  Martine Kjellås og Nikolai Brenden Reikerås.

Det er også noen gode kjemikere på skolen, Mats Heggelund gikk som en av 125 elever i landet videre til 2. runde i årets kjemiolympiade, veldig sterkt resultat.

null - Klikk for stort bildeElevene og rektor Kari Gunn Lie Sveen

null - Klikk for stort bildeMats Heggelund og rektor Kari Gunn Lie Sveen