Aktivere brukerkonto i Innlandet

For å kunne bruke våre digitale verktøy og tjenester, må du ha en Innlandet-brukerkonto.

For å kunne bruke digitale verktøy og tjenester som elev, student og ansatt i Innlandet fylkeskommune, må du ha en Innlandet-brukerkonto.

Når du har blitt registrert som elev hos Innlandet fylkeskommune, vil du få en SMS med informasjon om brukernavn og passord. Det vil skje nært skolestart.

Slik aktiverer du brukerkontoen din med passord

Finn frem informasjonen du mottok på SMS for å aktivere kontoen med passord.

1. Gå til nettsiden for brukerkontoer:
    start.innlandetfylke.no
  2. Klikk på Aktiver brukerkonto.
    Aktivere brukerkonto - Klikk for stort bilde
  3. Skriv inn brukernavnet og aktiveringskoden du mottok på SMS, velg Gå videre.
  4. Verifiser med fødselsnummer, velg Neste.
  5. Lag Nytt passord og velg Aktiver bruker.

Viktig: Dersom du har problemer med å få godkjent passordet, sjekk kravene til passord før du prøver på nytt:

Passordet må inneholde:

• et tall
  • en stor bokstav
  • en liten bokstav
  • minimum 15 tegn
  • ikke Æ, Ø, Å eller udefinerte tegn

Du har nå aktivert kontoen og opprettet et personlig passord, og er klar til å logge inn i fylkeskommunens tjenester.

Videoinstruksjon

Aktivere brukerkonto i Innlandet fylkeskommune

Logge på M365 og Teams på iPhone

Logge på M365 og Teams på Android

Glemt passord eller brukernavn

Trenger du hjelp?

For elever:
Dersom du har spørsmål om hva du må gjøre eller hvordan du følger veiledningene på denne siden, ta kontakt med IKT på skolen din.